Privatlivspolitik
Hos ScanCamp A/S bestræber vi os altid på at beskytte dine og andres personoplysninger bedst muligt. Det gør vi, fordi vi gerne vil værne om den grundlæggende rettighed til privatlivets fred.
Her i vores persondatapolitik, kan du finde information om, hvordan vi behandler og beskytter personoplysninger, når du er kunde, jobansøger eller medarbejder hos os. Alle personoplysninger beskyttes og behandles efter såvel databeskyttelsesreglerne som generel lovgivning.
Vi behandler kun dine personoplysninger, hvis vi har en lovlig grund (hjemmel) til det, og behandlingen er nødvendig for det arbejde, vi skal udføre. Hvis vi har modtaget urigtige oplysninger om dig, slettes eller berigtiges de, så snart og så vidt det er muligt.
ScanCamp A/S driver primært forretning med B2B-kunder. Men i det omfang at vi handler med privatkunder eller enkeltpersoner, kan vi have behov for at opbevare kundeoplysninger og evt. korrespondancer for at have et samlet overblik over historik og aftaler.
Retsgrundlaget for vores behandling af personoplysninger
Ved tilbudsgivning eller salg:
Behandlingen af personoplysninger sker baseret på artikel 6, stk 1 b
Ved en almindelig kundehenvendelse:
Behandlingen af personoplysninger sker under legitim interesse (interesseafvejningsreglen - Artikel 6-1-f), idet vi afvejer, at indsamling og opbevaring af en kundes kontaktinformation og korrespondancer kan levere en bedre kundeservice.
Personoplysninger
Vi behandler
Modtagere af personoplysninger
Alle personoplysninger vedr. kunder forbliver internt i ScanCamp.
Opbevaring af personoplysninger
Almindelige kontaktinformation om kunder og kundehenvendelser opbevares, så længe evt. garantier eller dokumentionskrav er nødvendige og gældende, ellers slettes løbende efter en 10 års periode ved et ophørt kundeforhold.
Formålet med behandlingen er rekruttering af nye medarbejdere.
Retsgrundlaget for behandling af dine personoplysninger
Behandlingen af personoplysninger sker baseret på artikel 6, stk 1 b og evt. artikel 9, stk 2, litra d,f og g, hvis din ansøgning indeholder følsomme personoplysninger.
Hvis vi behandler oplysninger om strafbare forhold, sker behandlingen på basis af databeskyttelseslovens § 8, stk. 1 og stk. 2, nr. 3.
Vi opfordrer dig til ikke at sende følsomme personoplysninger i forbindelse med din ansøgning, medmindre du har særlige grunde til det.
Oplysninger og resultater, der indgår i en evt. persontest sker på baggrund af dit samtykke jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra a.
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage, hvorefter vi fremover som udgangspunkt ikke længere må behandle oplysningerne. En tilbagekaldelse af samtykket vil ikke påvirke lovligheden af behandlinger, som vi har foretaget inden tilbagekaldelsen.
Behandling af dit CPR-nummer sker med henblik på en entydig identifikation jf. databeskyttelseslovens § 11, stk. 2 litra 3.
NB! Der behandles kun de personoplysninger, som du som ansøger selv fremsender
Vi behandler
Modtagere af personoplysninger
Når du sender en ansøgning til os, vil din ansøgning kun blive behandlet internt.
Dine personoplysninger vil ikke blive videregivet udenfor vores organisation.
Vi anvender (sikker) mail til håndtering af dine fortrolige personoplysninger.
Evt. databehandlere har kun adgang til dine personoplysninger efter en dokumenteret instruks (databehandleraftale) fra os som dataansvarlig og overholder gældende procedurer for datasikkerhed.
Opbevaring af dine personoplysninger
Ved et eventuelt afslag på et job slettes personoplysninger efter 6 måneder.
Som udgangspunkt sletter vi persondata om dig, når ansættelsesproceduren er afsluttet. Der kan forekomme situationer, hvor vi af hensyn til at kunne varetage vores retlige interesser opbevarer dine persondata i en længere periode.
Hvis vi ønsker at gemme din ansøgning og dine personoplysninger – udover de 6 måneder – så vil du modtage en mail, hvor vi specifikt spørger om dit samtykke hertil.
Under ansættelse og efter ansættelse
Retsgrundlaget for behandling af dine personoplysninger
Behandlingen af personoplysninger sker baseret på artikel 6, stk 1 litra b, c og e. Databeskyttelsesloven §12 (arbejdsretslige forhold)
I forhold til følsomme oplysninger (f.eks. ved en arbejdsskade) sker behandling af dine følsomme personoplysninger på basis af artikel 9, stk 2, litra d, f og g.
Bemærk, vi forsøger så vidt muligt at overlade al kommunikation vedr. dit helbred mv. til at foregå direkte mellem dig og den implicerede 3. part, som f.eks. en pensionsordning.
Hvis vi behandler oplysninger om strafbare forhold, sker behandlingen på basis af databeskyttelseslovens § 8, stk. 1 og stk. 2, nr. 3.
Behandling af dit CPR-nummer sker med henblik på en entydig identifikation jf. databeskyttelseslovens § 11, stk. 2 litra 3.
Indhentelse af børne- og straffeattester sker på baggrund af dit samtykke jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra a.
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage, hvorefter vi fremover som udgangspunkt ikke længere må behandle oplysningerne. En tilbagekaldelse af samtykket vil ikke påvirke lovligheden af behandlinger, som vi har foretaget inden tilbagekaldelsen.
Vi behandler følgende personoplysninger i forbindelse med din ansættelse:
Almindelige personoplysninger:
Følsomme oplysninger (se evt. note 1):
Strafbare forhold
CPR-nummer
Brug af billeder
Ingen billeder tages af dig uden din klare tilkendegivelse (samtykke)
Arbejde udført af dig
Al opgavevaretagelse, hvor dine personoplysninger indgår, og hvor dine personoplysninger er med til at skabe dokumentation og historik, er vores eje til evig tid, jf. artikel 6, stk. 1 litra f
Opbevaring af dine personoplysninger
Alt, der vedrører almindelig ansættelsesadministration mv. gemmes i op til 8 år efter din ansættelse.
Personoplysninger, der hidrører arbejdsskader mv., opbevares i 10 år.
Mails i din personlige indbakke vil maksimalt blive opbevaret i 12 måneder efter din fratrædelse.
Modtagere af personoplysninger
I forbindelse med din ansættelse vil vi dele dine personoplysninger med følgende 3. parter:
Vi lever op til gældende standarder for såvel teknisk, organisatorisk som fysisk sikkerhed. Vi har en høj standard omkring fortrolighed og dataetik. Vi begrænser mængden af personoplysninger til det mest nødvendige og opbevarer personoplysningerne i få og kontrollerbare systemer, herunder dataløn og Microsofts softwareprodukter.
Vi benytter ikke nogen cookies på vores hjemmeside.
Du har efter databeskyttelsesreglerne en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores persondataansvarlige.
Du kan kontakte vores persondataansvarlige, Christian Rasmussen
Hvis din henvendelse vedrører indsigt, sletning, berigtigelse, begrænsning, indsigelse eller dataportabilitet, så læs venligst afsnittet om "Dine rettigheder" først
Følsomme personoplysninger er oplysninger om
Hvis vi behandler følsomme oplysninger, er vores behandling af personoplysningerne, baseret på GDPR artikel 9, stk. 2, litra a, artikel 9, stk. 2, litra f og artikel 9, stk. 2, litra g, jf. databeskyttelsesloven § 7, stk. 4.
Copyright © All Rights Reserved